Algemene Voorwaarden Sept 2025 Docx
Word – 45,4 KB 2 downloads

Algemene voorwaarden Kattenoppas Mimi                                       

Artikel 1 Definities     

1.1 Opdrachtnemer: Kattenoppas Mimi   

1.2 Opdrachtgever: Katteneigenaar    

1.3 Oppasovereenkomst: De bevestiging gesloten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. De opdrachtnemer verplicht zich hiermee de dieren te verzorgen voor de overeengekomen tijdsduur en een vooraf overeengekomen bedrag.   

1.4 De te verzorgen dieren: de dieren waarvoor de opdrachtnemer in opdracht van de opdrachtgever zorgt.   

 Artikel 2 Algemeen  

 2.1 Op de overeenkomst zijn deze algemene voorwaarden van toepassing, tenzij hier nadrukkelijk van is afgeweken. Alleen een schriftelijk verzoek, met een schriftelijke bevestiging, kan leiden tot een afwijking van de algemene voorwaarden. Dit tast de overige bepalingen niet aan.    

2.2 De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor te allen tijde zonder opgaaf van reden de algemene voorwaarden, website en tarieven te kunnen wijzigen. Opdrachtnemer stelt de opdrachtgever op de hoogte van wijzigingen via de website.   

2.3 Het werkgebied van Kattenoppas Mimi omvat Hellevoetsluis met een maximale afstand van 10 km van het adres van opdrachtnemer)     

Artikel 3 Rechten en plichten van de opdrachtgever    

3.1 Opdrachtgever verklaart gegevens naar waarheid te verstrekken of in te vullen.    

3.2 Opdrachtgever is te allen tijde aansprakelijk voor schade ten gevolge van het niet vermelden of verkeerd vermelden van noodzakelijke informatie.    

3.3 Opdrachtgever zorgt voor voldoende kattenbakvulling, eten en indien van toepassing medicijnen. Eventuele extra kosten worden doorberekend.   

3.4 Opdrachtgever zorgt ervoor dat, in geval van ziekte van het huisdier, een reismandje en dierenpaspoort aanwezig zijn.    

3.5 De te verzorgen dieren mogen geen besmettingsgevaar opleveren voor andere dieren die Kattenoppas Mimi verzorgt; dieren dienen dus te zijn ontwormd, ontvlooid en ingeënt. Als dit niet is gedaan is Kattenoppas Mimi hier niet verantwoordelijk voor.   

3.6 Katten die naar buiten mogen dienen te zijn voorzien van een chip.   

3.7  Het einde van de verzorgingsperiode is pas definitief wanneer de opdrachtgever zijn thuiskomst aan Kattenoppas Mimi via mail, whatsapp, sms of telefonisch heeft doorgegeven. Bij geen bericht wordt de oppas voortgezet waarbij bijkomende kosten op opdrachtgever worden verhaald.   

3.8 Opdrachtgever zorgt er voor dat opdrachtnemer weet wie in het bezit is van een reservesleutel. Dit in geval van verlies (op welke manier dan ook) van sleutels door opdrachtnemer.   

3.9 Opdrachtgever is verplicht de oppasovereenkomst te tekenen voordat de oppasperiode ingaat.      

Artikel 4 Rechten en plichten van de opdrachtnemer    

4.1 Opdrachtnemer zal de beste zorg dragen voor uw huisdier(en) en streeft er naar uw wensen ten aanzien van de zorg voor uw dieren na te leven.    

4.2 Opdrachtnemer leeft de gemaakte afspraken over afsluiten van de woning na.     

4.3 Opdrachtnemer kan zonder opgaaf van reden een oppasverzoek weigeren tijdens of na afloop van het intakegesprek.    

4.4 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor het aanbod van oppasdiensten stop te kunnen zetten i.v.m. drukte, vakantie, ziekte, enz. Dit geldt niet voor al gemaakte oppasafspraken.   

4.5 Indien opdrachtnemer in geval van overmacht of onvoorziene omstandigheden niet in staat is op te passen, wordt er altijd voor een goede vervanging gezorgd.   

4.6 Opdrachtnemer is verplicht de oppasovereenkomst te ondertekenen voordat de oppasperiode ingaat.    

Artikel 5 Privacy (zie ook de privacyverklaring)    

5.1 Uw gegevens worden uitsluitend door Kattenoppas Mimi gebruikt en niet aan derden verstrekt. Hierop geldt de uitzondering van mogelijk bezoek aan de dierenarts.    

5.2 Uw sleutel wordt op een zodanige manier gelabeld dat ze niet naar uw huis herleid kan worden.    

5.3 Na afloop van de oppasperiode houdt de opdrachtnemer uw sleutel nog in bezit, voor het geval dat u vertraging oploopt. De oppas zal dan voor de katten (en kleine huisdieren) blijven zorgen totdat u terug bent. Deze kosten worden doorberekend. Wanneer u terug bent wordt een afspraak gemaakt waarbij de sleutel retour gegeven wordt.    

5.4 Na afloop van de overeenkomst bewaart Kattenoppas Mimi uw gegevens, zodat er geen nieuw intakegesprek hoeft plaats te vinden bij een volgende overeenkomst.    

Artikel 6 Gezondheid    

6.1 In geval van gezondheidsproblemen van uw huisdieren tijdens de overeenkomst, behoudt opdrachtnemer zich het recht voor een dierenarts te raadplegen. Dit gebeurt waar mogelijk in overleg met opdrachtgever. Opdrachtnemer zal altijd proberen naar de dierenarts van de opdrachtgever te gaan. Indien dit niet mogelijk is, zal opdrachtnemer naar de eigen of een op dat moment beschikbare dierenarts gaan. In het geval van levensbedreigende situaties zal de opdrachtnemer altijd handelen in het belang van het dier.    

6.2 In geval van overlijden of inslapen van het dier zal de opdrachtnemer altijd eerst contact opnemen met de opdrachtgever om te overleggen.   

6.3 Gemaakte dierenartskosten worden doorberekend aan de opdrachtgever.     

 

Artikel 7 Schade en aansprakelijkheid    

7.1 De opdrachtgever is als eigenaar van de dieren volgens de Nederlandse wet aansprakelijk voor materiële en immateriële schade die de dieren van de opdrachtgever aanbrengen aan anderen of de eigendommen van anderen. Kattenoppas Mimi is dan ook in geen geval hiervoor aansprakelijk.    

7.2 Kattenoppas Mimi kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor mogelijke ziekte of overlijden van de op te passen dieren.    

7.3 Kattenoppas Mimi is niet aansprakelijk voor schade aan eigendommen van de opdrachtgever door oorzaak van de huisdieren of in het geval van niet te voorkomen gebeurtenissen.    

7.4 Kattenoppas Mimi is niet aansprakelijk wanneer er ingebroken wordt tijdens de overeenkomst tenzij kan worden aangetoond dat dit een gevolg was van het niet of in onvoldoende mate nakomen van de afspraken hieromtrent.    

7.5 Kattenoppas Mimi is niet aansprakelijk bij het mogelijk ontsnappen van huisdieren of wanneer huisdieren bij buiten laten niet terugkeren of overlijden.    

Artikel 8 Betalingen      

8.1 Tarieven worden besproken tijdens het intakegesprek en zijn tevens te vinden op de website.   

Let op: sommige werkzaamheden zijn kleine extra’s en worden alleen uitgevoerd indien praktisch uitvoerbaar en niet belastend voor de opdrachtnemer. De focus van de dienstverlening ligt altijd op de zorg en aandacht voor de kat(ten). 

8.2 De dienstverlening omvat standaard: 

  • Eten en drinken verschonen 
  • Eventueel medicatie toedienen (indien afgesproken) 
  • Kattenbak leegscheppen en/of verschonen 
  • Opruimen van ongelukjes 
  • Eventuele vachtverzorging 
  • Sleutellabel en retour brengen van sleutels 

Extra werkzaamheden / kleine service 
De volgende werkzaamheden kunnen uitgevoerd worden indien praktisch uitvoerbaar en niet belastend: 

  • Post uit het zicht leggen 
  • Binnenplanten water geven 
  • Containers aan de weg zetten (mits niet te zwaar) 
  • Stofzuigen rondom de bak bij oppas van minimaal 5 dagen 

Let op: de opdrachtnemer is kattenoppas en geen interieurverzorgster. Achterstallig schoonmaakwerk of het schoon achterlaten van de woning valt niet onder haar verantwoordelijkheid. 

 

8.3 Niet inbegrepen 

  • Kosten voor dierenartsbezoek zijn niet inbegrepen bij de standaard dienstverlening. Indien nodig kan de opdrachtnemer met de kat naar de dierenarts gaan; hieraan zijn extra kosten verbonden, zoals vermeld in de prijslijst. 

 

Deze werkzaamheden vallen niet onder de standaard dienstverlening en worden niet uitgevoerd door de opdrachtnemer: 

  • Verzorging van andere kleine huisdieren (zoals hokken schoonmaken, voederen, etc.) 
  • Water geven van buitenplanten en/of tuin sproeien 

8.4 De betaling dient uiterlijk 7 dagen vóór aanvang van de oppasperiode te zijn voldaan. Er wordt in dat geval één betalingsherinnering gestuurd met een uiterste betaaltermijn van 2 dagen; bij uitblijven van betaling binnen die termijn komt de overeenkomst definitief te vervallen.  

8.5 Door het ondertekenen van de oppasovereenkomst verplicht eigenaar zich tot betaling van de factuur.  

8.6 Opdrachtgever maakt de betaling over op het door Kattenoppas Mimi aangegeven bankrekeningnummer.  

  

Artikel 9 Uitval, Vervanging en Annulering  

  1. Uitval van de opdrachtnemer  

In uitzonderlijke en ernstige gevallen (zoals overmacht of acute persoonlijke omstandigheden) behoudt Kattenoppas Mimi zich het recht voor om de overeenkomst tot uiterlijk 7 dagen vóór aanvang van de afgesproken zorgperiode te annuleren. U wordt hierover direct geïnformeerd.  

  1. Bij annulering door de opdrachtnemer  

– Bij annulering tot uiterlijk 7 dagen vóór aanvang van de afgesproken zorgperiode vindt volledige restitutie plaats, mits het bedrag reeds door u is voldaan.  

 – Bij annulering binnen 7 dagen vóór aanvang van de zorgperiode vindt de verzorging gewoon doorgang en is geen restitutie mogelijk, tenzij u zelf voor vervanging zorgt. In dat geval ontvangt u het bedrag voor de niet-afgenomen dagen retour.  

  • Tijdelijke uitval en vervanging  

Bij tijdelijke uitval van de opdrachtnemer (bijvoorbeeld door ziekte), wordt de zorg – mits de betaling reeds is voldaan – overgenomen door een plaatsvervanger. Deze verzorgt enkel de basisbehoeften: voeding, schoonmaken van de kattenbak en toediening van eventuele medicatie. De bezoektijd is in dit geval beperkt tot maximaal 10 à 15 minuten per bezoek, en het tijdstip kan afwijken van de gebruikelijke tijden.  

U wordt altijd persoonlijk op de hoogte gesteld van de situatie. Indien u ervoor kiest de zorg zelf elders onder te brengen, wordt het bedrag voor de resterende dagen na overdracht terugbetaald.  

  

  

Artikel 10 Annuleren en/of tussentijds stopzetten  

10.1 Opdrachtgever kan en mag annuleren zonder opgaaf van reden mits tijdig en ten minste 7 dagen voor aanvang van de oppas. Wanneer de annulering tussen de 2 en 7 dagen van tevoren plaatsvindt, zal 25% van de totale kosten in rekening worden gebracht.  

10.2 Wanneer de opdrachtgever vanaf 2 dagen voor aanvang van de oppasperiode of tijdens de oppasperiode dagen annuleert, dan wordt er voor de gehele afgesproken periode vergoeding gerekend.  

10.3 Wanneer derden (andere sleutelhouders) ongevraagd de zorg overnemen, zal Kattenoppas Mimi toch blijven komen en blijft de betalingsverplichting bestaan.  

10.4 Wijzigen of inkorten van de oppasperiode binnen 7 dagen voor aanvang 
Indien de afgesproken oppasperiode binnen 7 dagen voor aanvang wordt gewijzigd of ingekort (bijvoorbeeld doordat de oppas één dag later hoeft te starten of eerder moet eindigen), wordt dit beschouwd als een verkorte periode waarop géén  verrekening of terugbetaling plaats vind. 

Uiteraard blijft volledige annulering van de oppasperiode tot 2 dagen voor aanvang mogelijk onder de geldende voorwaarden (zie artikel 3). Daarna is restitutie niet meer mogelijk, ongeacht wijzigingen in het reisschema van de opdrachtgever. 
 

 

10.5 Annuleren tijdens schoolvakantieperiodes  

 Vanwege de grote vraag en het beperkte aantal beschikbare plekken tijdens schoolvakantieperiodes geldt het volgende:  

  • Bij annulering van een boeking binnen deze periodes wordt het volledige afgesproken bedrag in rekening gebracht, ongeacht het moment van annuleren.  
  • De aanbetaling van 25% is in deze periodes niet restitueerbaar.  
  • Dit is bedoeld om onnodige last-minute annuleringen te voorkomen en om te zorgen dat ik de beschikbare tijd zo efficiënt mogelijk kan plannen.  
  • Uiteraard wordt er rekening gehouden met bijzondere omstandigheden zoals ziekte of overlijden (ook van het huisdier). Neem in dergelijke gevallen altijd contact met mij op.  

  

  

Op de gesloten overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing.  Kattenoppas Mimi     

KvK: 91051959   

Deze algemene voorwaarden zijn opgemaakt op 15-09-2025 te Hellevoetsluis