Annuleren & Uitval

Bij Kattenoppas Mimi hecht ik veel waarde aan betrouwbaarheid, heldere afspraken én wederzijds vertrouwen. Toch kunnen er soms situaties ontstaan waarin plannen wijzigen — zowel bij jou als bij mij. Op deze pagina leg ik graag uit hoe ik hiermee omga.


1. Als ik onverwacht moet annuleren

In zeer uitzonderlijke situaties (zoals overmacht of persoonlijke omstandigheden) kan het zijn dat ik de gemaakte afspraak moet afzeggen.

  • Tot 7 dagen vóór de oppasperiode: Je wordt direct geïnformeerd en het eventueel al betaalde bedrag wordt volledig teruggestort.

  • Binnen 7 dagen vóór aanvang: De verzorging gaat gewoon door, tenzij je zelf voor vervanging kiest. In dat geval betaal ik het bedrag voor de niet-afgenomen dagen aan je terug.


2. Tijdelijke uitval en vervanging

Mocht ik tijdelijk uitvallen (bijvoorbeeld door ziekte), dan regel ik – alleen als het vooraf betaalde bedrag is voldaan – vervanging. Deze plaatsvervanger verzorgt uitsluitend de basisbehoeften:

  • Voeding en vers water

  • Kattenbak schoonmaken

  • Medicatie toedienen (indien afgesproken)

De bezoektijd is in dat geval beperkt (10 à 15 minuten), en het tijdstip van het bezoek kan iets afwijken. Uiteraard informeer ik je persoonlijk over deze situatie.
Wil je op dat moment liever zelf een andere oplossing regelen? Dan betaal ik de resterende dagen na overdracht aan je terug.


3. Annulering door jou als klant

  • Tot 7 dagen voor aanvang kun je kosteloos annuleren.

  • Tussen 7 en 2 dagen voor aanvang wordt 25% van het afgesproken bedrag in rekening gebracht.

  • Binnen 48 uur voor aanvang vindt geen restitutie meer plaats.

Let op: In reguliere schoolvakantieperiodes (regio Midden-Nederland) wordt bij annulering, ongeacht het moment, het volledige bedrag in rekening gebracht. De aanbetaling van 25% wordt in geen geval gerestitueerd. Uiteraard houd ik rekening met bijzondere omstandigheden zoals ziekte of overlijden (ook van je dier). Neem in zo'n geval altijd even contact met me op.


4. Overname door derden

Wanneer andere sleutelhouders (bijvoorbeeld buren of familieleden) zonder overleg de zorg overnemen, blijf ik tóch langskomen zoals afgesproken. De betalingsverplichting blijft in dat geval gewoon bestaan.


5. Wijzigen of inkorten van de oppasperiode binnen 7 dagen voor aanvang 
Indien de afgesproken oppasperiode binnen 7 dagen voor aanvang wordt gewijzigd of ingekort (bijvoorbeeld doordat de oppas één dag later hoeft te starten of eerder moet eindigen), wordt dit beschouwd als een verkorte periode waarop géén verrekening of terugbetaling plaats vind.

Uiteraard blijft volledige annulering van de oppasperiode tot 2 dagen voor aanvang mogelijk onder de geldende voorwaarden (zie artikel 3). Daarna is restitutie niet meer mogelijk, ongeacht wijzigingen in het reisschema van de opdrachtgever.

6. Aanbetaling en bevestiging

Na ondertekening van de oppasovereenkomst ontvang je een factuur voor een aanbetaling van 25%. Zodra deze is voldaan, is de boeking definitief. De factuur voor het resterende bedrag volgt 14 dagen voor aanvang van de oppasperiode.

Ben je al eerder klant geweest? Dan ontvang je samen met de factuur voor de aanbetaling een vervolgoppasovereenkomst. Deze wordt automatisch van kracht zodra de aanbetaling binnen is. Daarmee is de boeking definitief en ga je akkoord met de algemene voorwaarden van Kattenoppas Mimi.